Maciek, 7 lat

Oddział: Lublin

• Zbiórka publiczna

2010-03-06

Zimowe niedzielne przedpołudnie wspólnie z Markiem postanowilismy spędzić poza Lublinem, odwiedzając naszego nowego Marzyciela Maćka. Podróż minęła nam szybciutko, ponieważ okazało się, że nasz dzisiejszy bohater mieszka niedaleko, a politowani przez jego mamę nie mieliśmy najmniejszych problemów z trafieniem. W domu czekała na nas cała rodzina Maćka. To, że chłopiec jest wielkim fanem Scooby Doo wiedzieliśmy już wcześniej, ale to co zastalismy w jego pokoju przekroczyło nasze najśmielsze oczekiwania. Wręczając lodołamacz miałam ogromną nadzieję, że Maciek nie jest jeszcze w posiadaniu wybranej przeze mnie gry. I rzeczywiście okazała się ona niepowtarzalną w kolekcji naszego Marzyciela. A kolekcja ta jest niezwykle bogata, bo są to zaróno gry, jak i puzle, układanki, kolorowanki oraz książeczki ze Scoobym chyba we wszystkich możliwych pozach i ujęciach. Jak na wielkiego fana filmów animowanych przystało Maciek w swych zainteresowaniach nie jest ograniczony wyłacznie do produkcji studia Hanna - Barbera i równie chętnie ogląda inne bajki, wktórych również wysmienicie się orientuje. A z tym faktem wiąże się już bezposrednio marzenie Maciusia. Mianowicie nasz Marzyciel gorąco pragnie odwiedzić Park Rozrywki Walta Disneya i tam blizej poznać postacie ze swoich ulubionych kreskówek. Mamy nadzieję, że to iście bajkowe marzenie Maćka wkrótce się spełni! Gdy marzenie zostało ujawnione mogliśmy zająć się wypełnieniem dokumentów z rodzicami Maćka, podczas gdy znudzony formalnościami chłopiec rozpoczął wspólnie z braćmi testowanie przyniesionej przez nas gry. Zerknęliśmy jeszcze na koniec tylko jak podoba się chłopcom gra i chyba rzeczywiście okazała się wciągająca, bo ciężko było ich oderwać do pożegnania się z nami ;-)

Wszystkich zainteresowanych pomocą przy realizacji marzenia Maciusia prosimy o kontakt:

krystian.kulasza@mammarzenie.org lub kom. 515199623.

Autor: Marzena G.

2013-10-01

"Jeśli potrafisz o czymś marzyć, to potrafisz także te­go dokonać" powiedział kiedyś Walt Disney.
Choć cała przygoda zaczęła się już we wtorek, to dopiero w środę spełniło się marzenie dwóch naszych podopiecznych - Maćka i Nikoli. Bowiem po długiej i męczącej podróży (pociąg, kolejka, samolot, autobus, metro!), to właśnie tego dnia dotarliśmy do Parku Disneya. Ale gdy tylko zamknęła się za nami brama do "normalnego" świata, wszyscy jednogłośnie uznaliśmy, że cała ta droga była tego warta.
Naszą przygodę rozpoczęliśmy od wielkiego "WOOOW!" a później... było tylko lepiej! Atrakcjom, uśmiechom i zdjęciom nie było końca.
Początek był spokojny: przepłynęliśmy się statkiem, by móc popodziwiać magiczny świat bajek. Ale zaraz potem adrenalina skoczyła do granic możliwości. Były kolejki, jazda do góry nogami i świetliste tunele, w których aż mieniło się od gwiazd i różnorodnych kolorów.
Gdy zaczęło nam burczeć w brzuchach od nadmiaru atrakcji, udaliśmy się na disneylandzki obiad. A co dzieci lubią najbardziej? No oczywiście, że frytki, burgery i Coca-Colę! Nie mogło więc zabraknąć i tego w naszej bajecznej podróży.
Każdy z nas wiedział, że nie ma do stracenia ani chwili, więc po skończonym posiłku, czym prędzej przewertowaliśmy mapkę, by udać się w stronę atrakcji, których jeszcze nie mieliśmy okazji odwiedzić. Uśmiech towarzyszył nam przez cały czas, a radość z przezywanych doświadczeń widoczna była nie tylko u naszych Marzycieli, ale także ich rodziców!:)

Oczywiście nie mogło się obyć bez nocnego show, z którego znany jest paryski Disneyland. Pokaz trwał ponad 20 minut, a finał był naprawdę niesamowity! "Tańczyły" kolorowe fontanny, na zamku wyświetlone zostały postaci z bajek Disneya, a zaraz nad nim rozbłysły się sztuczne ognie, który oświetliły cały plac!
Po powrocie do hotelu, wszyscy byliśmy przeraźliwie zmęczeni.. PRAWIE wszyscy! Bo nasi Marzyciele i ich rodzeństwo juz po chwili pływali w hotelowym basenie. Na niektórych naprawdę nie ma mocnych ;)
Kolejny dzień minął nam równie szybko, towarzyszyły nam równie fantastyczne emocje i bajkowe atrakcje. Oprócz nich, znaleźliśmy także czas na zakupy, upominki i pamiątki z Disneylandu. A naprawę było w czym wybierać.. Godzina na zakupy? To zdecydowanie za mało. Dwie też... W trzech również nie każdy by się wyrobił. Ale po skończonych już zakupach udaliśmy się do hotelu -tym razem i ja dałam się wyciągnąć na wodne szaleństwa. Ten wieczór był pełen refleksji, i rozemocjonowanych rozmów dotyczących naszego wyjazdu.

W piątek, zaraz po obfitym śniadaniu, udaliśmy się do pokoju, by dopakować walizki. Ku naszemu zdziwieniu, okazały się one dwa razy większe, niż kiedy tu przyjechaliśmy! Odmeldowaliśmy się w recepcji i udaliśmy się w stronę lotniska. Nie obyło się oczywiście bez spaceru po centrum Paryża. Wszyscy z zachwytem oglądaliśmy Łuk Triumfalny, eleganckich Francuzów i miliony skuterów, którymi poruszają się mieszkańcy.

Po zajęciu miejsc na pokładzie samolotu, dotarło do nas, że nasza przygoda dobiega końca. Ale tam też zafundowano nam atrakcje - kilka razy wpadliśmy w turbulencje, co zdecydowanie podniosło adrenalinę (ale jednak nie aż tak jak rollercoaster!)
Tuż po 20:00 szczęśliwie wylądowaliśmy w Polsce, a po 1.00 wdychaliśmy rześkie, lubelskie powietrze. Podczas pobytu w Paryżu żartowaliśmy, że teraz już nic nie będzie takie samo.
Ale jak się okazało, to wcale nie były żarty. Teraz naprawdę nic nie jest takie samo. Jest dużo, dużo piękniejsze! Na własnej skórze przekonaliśmy się, że księżniczki istnieją. I to nie tylko w bajkach...