Zobaczyć wieloryby

Jonasz, 8 lat

2020-12-28

28.12.2020 r. odbyło się pierwsze spotkanie z Jonaszkiem. Ze względu na sytuację pandemiczną spotkaliśmy się online. Jonasz ma 5 lat, jest bardzo radosnym i pogodnym chłopcem. W trakcie spotkania był bardzo onieśmielony i wtulony w mamę, ale udało nam się dowiedzieć co jest jego największym marzeniem. Jonasz fascynuje się różnymi wynalazkami i szczątkami dinozaurów. Z wielką pasją wymieniał nam nazwy "smoków" takie jak Tyronazour, Diplodok, T - rex, Dimetrodon. W przyszłości chciałby zostać paleontologiem i właśnie dlatego Jonasz marzy zobaczyć prawdziwe szczątki dinozaurów i zwiedzić Muzeum Historii Naturalnej w Londynie. Chłopiec jest obecnie w trakcie leczenia i mamy nadzieję, że czekając na spełnienie marzenia, pomoże mu przejść ten trudny okres i pokonać chorobę.

Masz pomysł lub pytania jak pomóc spełnić marzenie Jonasza? Skontaktuj się z wolontariuszem Asią W: joanna.werner@mammarzenie.org / 502432672. Wpłat można dokonywać na nr konta : 26 1050 1445 1000 0022 7647 0461. Fundacja Mam Marzenie ul. św. Krzyża 7, 31 - 028 Kraków z dopiskiem "darowizna O. Trójmiasto - Muzeum Historii Naturalnej w Londynie.

spotkanie - zmiana marzenia

2023-06-19

Po raz pierwszy spotkałyśmy się z Jonaszem trzy lata temu. Sytuacja zdrowotna chłopca nie pozwalała spełnić jego marzenia o wyjeździe do Muzeum Historii Naturalnej w Londynie. Przez ten czas chłopiec zmienił się, stał się ciekawym świata ośmiolatkiem, co wiąże się oczywiście ze zmianą zainteresowań. Jonasz to uśmiechnięty „Pasjonat Przyrody” – taki właśnie dyplom otrzymał w szkole. Obecnie pasjonuje się wielorybami i wszystkim, co z nimi związane. Potrafi wymienić wszystkie ich rodzaje. To bardzo mądry, inteligentny chłopiec, który jest ciekawy otaczającego go świata. Jego marzenie jest niepowtarzalne i jedyne w swoim rodzaju. Z pewnością sięga gwiazd… i wielkich stworzeń. Jonasz marzy o tym, aby zobaczyć wieloryby! Kiedy marzenie to zostało wypowiedziane na głos, wszystkie zamilkłyśmy. W głowach pojawiła nam się setka pytań, z których przeważało jedno: „jak takie marzenie spełnić?!” Jonasz chciałby pojechać tam, gdzie wieloryby żyją i móc je obserwować w ich środowisku naturalnym -  w Norwegii albo na Islandii. Jonasz chciałby najpierw polecieć samolotem, a potem popłynąć statkiem tak, aby być jak najbliżej tych fascynujących zwierząt.

Jonaszu – Twoje marzenie jest fantastyczne! Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, abyś mógł je spełnić! Wszystkich, którzy tak jak my wierzą w magię marzeń i pragną pomóc w realizacji marzenia Jonaszka, serdecznie zapraszamy do kontaktu!

2023-09-11

Nasz Marzyciel Jonasz musiał trochę poczekać na spełnienie swojego marzenia. Od naszego pierwszego spotkania minęły prawie trzy lata, ale jak tylko dostaliśmy zielone światło, od razu zaczęliśmy działać. Udało się! 11.09.2023 r. spotkaliśmy się z Jonaszem i jego rodzicami na lotnisku w Gdańsku, kierunek ISLANDIA, gdzie czeka nas spotkanie z wielorybami.

Po wylądowaniu w Keflaviku czekała już na nas Tamara, dobry duch całego wyjazdu i nasz Anioł Stróż. W ciągu 5 dni podziwialiśmy piękno Islandii, która nas oczarowała. Kraina ognia i lodu – widoki zapierały dech w piersi, prawdziwy raj na ziemi - liczne wodospady, wulkany, gejzery, lodowce, kratery i formacje lawowe…Mieliśmy okazję zobaczyć wystawę waleni i niesamowity pokaz lawy oraz zasmakować się w lokalnej kuchni.

I w końcu nadszedł ten wielki dzień, ubrani w ciepłe kombinezony udaliśmy się w rejs po fiordzie, jeszcze chwila i … są!!!!! Piękne, zjawiskowe i majestatyczne humbaki. Udało się!!! Lecz to nie koniec atrakcji, zostaliśmy jeszcze zaproszeni na połów dorsza. Jonasz otrzymał od kapitana medal za złowienie pokaźnego okazu. Radość Jonasza bezcenna, a uśmiech nie schodził mu z twarzy. Udaliśmy się również do muzeum wielorybów, gdzie przewodnik był pod ogromnym wrażeniem wiedzy Jonasza na temat tych niesamowitych ssaków morskich.

Są w życiu wydarzenia, które zostają w sercu na zawsze, Islandia zostanie z nami na bardzo długo. Przeżyliśmy tam niesamowite chwile, a każdy dzień naszego pobytu zachwycał nas coraz bardziej.

To marzenie zostało tak pięknie zrealizowane dzięki zaangażowaniu wielu osób.
Z całego serca dziękujemy: firmie Icepol za użyczenie samochodu, firmie Zorientowani Travel Club, a rejs był możliwy dzięki Whale watching Hauganes. Dziękujemy Właścicielom restauracji Mika, za polską gościnność i życzliwość. Serdecznie podziękowania składamy: Lava Show Reykjavik, Whale Exhibition, Muzeum wielorybów Husavik oraz Hotelom za udzielenie rabatu za noclegi: Lighthouse Inn, Hotel Gullfoss oraz Kidagil Guesthouse. Ogromne podziękowania należą się Tamarze, która poświęciła swój czas i sprawiła to spełnienie jeszcze piękniejszym. Dziękujemy!

Jonaszku, to była ogromna przyjemność mieć możliwość poznania Cię i spełnienia Twojego marzenia, które także w mojej pamięci zostanie na długo! Nigdy nie zapominaj o sile marzeń i nie ustawaj w dążeniu do ich realizacji.