Wyjazd do Rzymu

Bartłomiej, 15 lat

Oddział: Białystok

2018-05-16

Na pierwsze spotkanie z naszym nowym Marzycielem Bartkiem wybrałyśmy się w środowe popołudnie. Nasi Marzyciele oczekują Nas zawsze z wielką niecierpliwością, zatem tak było i tym razem. Bartek otworzył Nam drzwi zanim zdążyłyśmy zadzwonić domofonem. W mieszkaniu czekała na Nas przesympatyczna rodzina: mama, tata i 9 miesięczny braciszek Kubuś.

Na początku Bartka opuściła odwaga i musiałyśmy odczekać chwilę, aby Marzyciel przyzwyczaił się do naszej obecności. W tym czasie dowiedziałyśmy się od rodziców o skrytych talentach chłopaka. Bartek jest wzrokowcem i aplikacja Google Street nie sprawia Mu żadnych trudności. W przyszłości na pewno będzie dobrym kierowcą, bo już teraz orientuje się w błędach popełnianych przez innych kierowców na drodze i jadąc z rodzicami zwraca na nie uwagę.

Kiedy jednak przyszedł czas na poznanie marzenia, Bartek nie mógł się zdecydować. Ostatecznie jednak wybrał Wyjazd do Rzymu. Nie dziwi fakt, bo Bartek uwielbia podróżować.

Wierzymy Bartku, że niedługo pomożemy Ci spełnić Twoje marzenie, aby Cię jeszcze bardziej uszczęśliwić. Nigdy nie przestawaj marzyć!

2019-09-29

"Wycieczka marzeń Bartka rozpoczęła się na lotnisku Chopina w Warszawie, skąd wyleciał wraz z opiekunami i wolontariuszką do Rzymu. Sam lot samolotem sprawił Mu niesamowite wrażenia, a możliwość dostania się do kokpitu samolotu po wylądowaniu i rozmowa z kapitanem wiele radości i podziw. Podziw i uznanie dla tego zawodu, jaki wykonują piloci. Po przylocie na lotnisko Fiumicino spotkaliśmy się z naszą przewodniczką, skąd udaliśmy się autokarem do hotelu Giotto. Po zameldowaniu w hotelu i rozpakowaniu się udaliśmy się pieszo na stację metra, gdzie pojechaliśmy podziwiać schody Hiszpańskie, potem zjedliśmy kolację i wróciliśmy metrem do hotelu.

Następnego dnia wybraliśmy się do Watykanu, tam Bartek miał okazję podziwiać Muzea Watykańskie, Kaplicę Sykstyńską, Plac i Bazylikę Świętego Piotra. Bartkowi bardzo zależało na odwiedzeniu i modlitwie przy grobie Św. Jana Pawła II, Jego marzenie się spełniło. Zjedliśmy wspólnie obiad i odpoczęliśmy by nabrać siły na dalsze zwiedzanie, a zaczęliśmy od Zamku Św. Anioła, i spaceru wzdłuż rzeki Tyber, następnie wracając zaszliśmy do parku, z którego rozciągała się piękna panorama z widokiem na Watykan oraz miasto Rzym.

Kolejny dzień poświęciliśmy na zwiedzanie starożytnego miasta a zaczęliśmy od Fontanny Di Trevi, Panteonu, plac Wenecki, Pomnik Wiktora Emanuela II, Kapitol, Forum Romanum, Forum Trajana, oraz Koloseum. Po zwiedzeniu tych przepięknych i monumentalnych miejsc udaliśmy się jeszcze raz do Bazyliki Św. Piotra w Watykanie. Potem wróciliśmy metrem do naszego miejsca zakwaterowania a następnie poszliśmy na włoską kolacje, aby uczcić wspólnie spędzony czas.

Ostatniego dnia, rano spakowaliśmy się i udaliśmy się na lotnisko Fiumicino. Smutni, że opuszczamy to przepiękne miejsce a jednocześnie szczęśliwi, że pełni doznań i wrażeń wracamy do domu.

Serdecznie dziękujemy Fundacji Mam Marzenie oraz firmie Tymbark, głównemu sponsorowi za zorganizowanie dla Bartka wycieczki marzeń."